Saturday, November 12, 2011

Aku insan berdosa


apa harus aku nukilkan?
adakah bersama tangisan maupun senyuman?
sudah jerih 'aqal menimbang
sudah penat hati yg menanggung
Ya Allah,
apakah bisa jannah milikku?
hamba-Mu yg mudah alpa dan lalai dengan nikmat dunia-Mu
Ya Rabb,
Berikan aku cahaya itu,
Cahaya yg menemani tiap langkahku,
Cahaya yang bisa mengendurkan nafsu duniaku,
Ya Khalid,
Aku pingin cinta dari Mu,
Cinta yang mendakap erat qalbi ku
Ya Awwal, Ya Akhir,
Benar firman-Mu,
Taubat yg sebenar taubat adalah taubat nasuha..
Tapi masyaAllah, begitu sukar aku gapai taubat itu
semakin aku cari, semakin kuat ujian-Mu
Semakin longlai langkahku..
Ya Rahman Ya Rahim,
Akan ku kejar cinta-Mu
Tidak akan ku lepaskan pabila ia berada di dalam gengamanku

Ya Allah, 
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui


0 comments: