Saturday, October 15, 2011

perginya seorang kakak dan teman...

saat 15 oktober 2011, di saat jam menginjak ke tengah malam, aku di beritakan pemergian kakak dan juga teman seperjuangan, kak NorDiyana Nordin setelah berbulan lamanya arwah berada di hospital. Alhamdulillah, anak nya yang baru sahaja di lahirkan awal tahun ini sihat. Dan sangat menyerupai umminya.

Kak diyana, seorang kakak senior yang sangat ringan mulutnya untuk menyapa aku, juniornya..berkenalan dengan arwah pada tahun 2006 semasa aku di matrikulasi uia. arwah yang sentiasa basah dengan nasihat dan kata-kata buat aku terasa dekat dengannya. Itulah kak diyana yang baik budi pekertinya akhirnya di ambil Allah swt, pergi untuk selamanya. Arwah sakit SLE..ketahuilah kak, kasih sayang kami sentiasa untuk kakak.

Ya Allah, amankan rohnya di sana. tempatkan lah dia di kalangan orang2 yang beriman. yang dekatnya dengan syurga-Mu..jadikanlah zuriat yang di tinggalnya seorang yang solehah..seorang yang dapat pimpin tangan umi dan abinya ke syurga..mudahkanlah segala urusan akhiratnya Ya Allah...

Kak, wajah dan senyumanmu mekar di hati kami buat selamnya....

NorDiyana Nordin


Nurhanan Insyirah

0 comments: