Saturday, August 30, 2014

Kisah mengenai Syaitan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamu'alaikum wbt.

Kerete my chief engineer telah di masuk ke dalam wad untuk di service. it takes 2 days. So, 2 hari nie aku p amek di d ghumah and p hantaq dia balik ghumah.

Dari ghumah dia d Bukit Tinggi nak ke puchong amatlah menguji keimanan dan kesobaran. Punyalah jem sepanjang jalan.

Dalam perjalanan aku menceritakan perhal rumahku tingkat 15 di Puchong, pertama2 aku masuk rumah, seperti ada 'penghuni' lain. Jadi, aku ceritakan bagaimana aku hadapi makhluk ini. Dengan membaca al Quran dan zikir.

Chief : Bagaimana Andrew boleh katakan yang Malay and hantu itu boleh sama frequency nya?

Aku : Actually, bukan sama frequency laa..if sama frequency, saya juga hantu. hahaha..Cuma Islam itu telah menceritakan sehalus halusnya kisah dan keturunan syaitan, that uolls call hantu.
Manusia pertama yang di jadikan oleh Allah adalah Nabi Adam. Yakni manusia pertama yang di turunkan ke bumi. Setelah ruh memasuki ke jasad yang di ciptakan untuk nabi Adam, Allah swt mengarahkan supaya malaikat, iblis untuk sujud kepada Nabi Adam. Maksud sujud ini bukan sujud sembah tetapi memberi penghormatan kepada Nabi Adam.Semua makhluq Allah yang lain mengikut perintah Allah kecuali Iblis.
Aku ceritkan segalanya, termasuk kisah buah khuli di syurga dan bagaimana Nabi Adam dan Hawa di buang ke bumi.

ooii..tidor kaa dengar i cerita?

Chief : Emmm..kisah macam nie pon ada kah? 

Aku : Mesti laaa ada. Tak kan i begitu pandai nak reka cerita. Kami tidak akan pandai melainkan segalanya ilmu adalah datang dari Allah. Bagaimana proses fotosentisis juga di cerita dalam al quran.

Chief : @#$%^&*(his blurr)

Aku : u taw ka proses fotosentisis? Alaaa, pokok hijau menerima cahaya matahari dan memproses makanan nya sendiri.

Chief :Eeemm..itu orang tambah punya. Takkan laa ada.

Aku : Bahhahahaha..kami tak boleh bilang sudah terlalu banyak orang mahu pesongkan al quran. tetapi kitab suci alquran kami serahkan pada Allah untuk menjaganya. tapi lihat, smpai sekarang, sudah berapa banyak yg berjaya? teloq ayam!

Lalu aku biarkan dia tenggelam dengan pemikiran dia.

0 comments: