Friday, November 9, 2012

Sakura~~~


Hari ini,
membuka helaian kitab lama,
kembali membaca kerana ingatanku sedikit lupa dengan isinya
Bidadari Bumi tulisan Ustazah Halimah alydrus dari Indonesia
Saat habis bab pertama di baca,
tidak henti air mata mengalir,
perit rasakan di bibir menahan tangis yang mula untuk berlagu,
di rasakan diri ini sangat berdosa,
jika Ustazah punya 9 kisah bidadari dunia,
aku hanya punya satu,
seorang bidadari,
yang pernah singgah dalam hidupkan satu ketika,
tapi kini, kami terpisah dek kerana cinta pada ilmu.
berita perpisahan tidak dapat aku bendung,
berkali tangis aku kuat dalam kalam doaku,
meminta utk di tabahkan hati, di cekal kan hati yang rapuh
saban hari aku mengira waktu,
apakah sudah tiba saat itu,
aku berdoa, meminta jalan yang terbaik untuk aku dan dia
di atas perpisahan yang sementara
aku selalu bertanya pada Allah,
mengapa dasyat sekali rasa cinta ini pada dia, kakak ku
mengapa utuh sekali rindu ini pada dia
hati ini tidak pernah rasa buruk pada dia
ingin sekali aku dakapi dia dengan erat,
tetapi taqdir Allah tidak mengizinkan kami.
aku redha dengan ketentuan-Nya
pertemuan semula tidak aku ketahui,
tapi aku berharap untuk berjumpa lagi dengannya si bidadari bumi
Ya Allah,
kalaupun tidak sempat untuk kami bersua muka lagi,
temukan kami di syurga nanti
Duhai Kakanda, ingatlah daku dalam doamu.

*hadiah dari kakanda dari Japan


0 comments: