Sunday, March 14, 2010

~1-perjuangan~

15 March 2010
0:34

Pada 12 Mac yg lepas, aku n rumate2 aku yg lain plan nk kuar. G men boling, but ada benda yg menimpa salah satu rumate aku, iaitu aween. Jadi plan kami tukar sikit..Iaitu g Low Yat untuk baiki n-fon..Then bermula lah cerita sadis dan penug dengan liku2 sebuah kehidupan 4 org anak dara nie.

Liku pertama yg kami terpaksa tempuh adalah D(nadiah ajman) xdapat bersama2 dengan kami semua untuk keluar petang tue di sebabkan oleh masalah kesihatan. Jadi kami dah tinggalkan D di bilik, mahalah ameenah..walaupun tanpa D, kami tetap meneruskan perjuangan kami bertiga. Then, aween pon drive kereta kesayangannya ke stesen Putra.. Kami ke Low Yat dengan menaiki kenderaan awam spya dapat lari dari kesesakan lalulintas. Tambahan pulak aween kena cepat sebelum kedai Samsung tutup pada pukul 7.  Masuk jer dalam train, owg x berapa banyak, dan aku dapat mengusah pemandangan luar..

Bila dah lihat pemandangan luar, aku dah mula pening. Sebabnya aku ne mabuk naik train..Kami beli tiket smpai dang wangi, dan akan change monorail ke Jalan Imbi. Jadi nk ke Dang Wangi kami terpaksa menempuh 11 stesen. Bila dah pening, aku cuba pejam mata dan tidur..Bila smpai kat Stesen Dato' Keramat, aku membuka mata dan cuba melihat keadaan sekeliling. Tapi mulut , kepala dan perutku rasa amat2 x selesa. Aku rasa pening dan nk muntah. Smpai ke Stesen KLCC aku habaq kat aween yg aku nk turun sebb nk muntah dan aku menyuruh aween meneruskan perjalanan sebb kedai akan tutup x lama lagi..Turun jer dari train, nah!! 2x aku muntah..lamp chop aku makan tadi..waaaa...rugi..kat KLCC aku berjalan2 ntuk menghilngkan pening..dah agak boring aku poon p lak KINOKUNIYA nk tgk2 buku..bila bukk n nk baca, rupanya pening aku x hilang lagi..jadi aku mengambil keputusan supaya keluar dari toko buku tu dan pergi berjalan2..Smpat laa aku membeli coklat n biskut kan FAMOUS AMOS tu..Memandangkan dah nk masok mgrib, aku poon lepak2 kat surau KLCC tunggu magrib..Dah pas mgrib, aween mesej yg diaorg dah kat KLCC n kiteowg akan balik sama ke Stesen Putra.

Bila dah jumpa aween, aween pon bercerita..Rupanya selepas aku ada sorang lagi yg terpaksa mengalah di setesen Dang Wangi.. Mieja poon dah start pening2 n muka pucat. Jadi mieja tunggu aween d Stesen Dang Wangi..

Aween keseorangan meneruska perjuangan ke Low Yat seorang diri tanpa di temani oleh sesiapa kerana masing2 rumatenya telah kandas di tengah jalan. Dan di sana, aween berjya merepair n-fon nya.

Kemudian, aween dan mieja datang ke KLCC untuk mengutip aku yg tercicir keseorangan dan pulang mengutip D di bilik untuk keluar makan. Dan bila kami kembali bersama, masing2 sudah kembali ke keadaan sediakala. D sudah kurang sakitnya di bahagian rusuk..Aku dan mieja sudah kurang pening2 lalat dan aween sudah pulih dari rasa gelisah sebb n-fon nya itu. Dan kami berjalan2 bersama2 di uptown DANAU KOTA..

Kat danau kota lak, aku membeli crocks untuk anak2 sedara aku, amir dan aqil, aween membeli butang kasoot dia n d beli tudung n sneakersnyer..mieja ja yg x beli apa2..hehe..

Inilah kisah 1 perjuangan kiteowg..penuh sadis dan menghayat hati...Terima kasih sebb menbaca kisah kami..=)

*next time kita keluar sama2 lagi yek..hehehe


0 comments: