Friday, March 11, 2011

~AL-QUDS WEEK~

22:52, Friday
Mahallah Ameenah, IIUM

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...
ALHAMDULILLAH....syukur pada Allah swt, tatkala jam menginjak ke jam 0830 pm, ada tiga majlis ilmu yang boleh di katakan hebat tajuk masing2...kesyukuran di panjatkan kepada Ilahi, kerana semua venue islamic talk ini di penuhi ratusan pelajar yang datang dari ceruk mahalah, yang wakil dari setiap course di uia nie.. tak terkecuali myrah, bersama lagi 2 rakan seperjuangan, keluar mencedok sedikit ilmu dan pengalaman dari setiap ahli2 panel yang mantap..

But, refer to the title of da topic, da 1st thing will come out after read da title is PALESTINE...ya...AL-QUDS WEEK start from 08-11 march 2011..this is the annual program that's conducted by MAARUF CLUB, JKQ, QYC KARISMA, JOUNALISM CLUB & VIM..but the special last night event is forum that panelized by Tn Hj Noorazman, Dr Hafidzi who was moderated by brother from the psychology course...

Cuma apa yang myrah nak sampaikan kat sini, di mana pengalaman Tuan Haji as the leader of the Operation Mavi Marbara sangat2 terkesan di hati. Apa yang beliau kata dalam ucapannya, perkara yang paling penting sebelum ke sana, adalah kemantapan iman yang utama..kenapa??

cuba anda bayangkan bagaimana nyawa di hujung picu senapang tentera Israel..pasti tak ada takutkan di hati rakan2..tapi hati myrah bergetar...alhamdulillah, actually UIA dah jemput Tuan Haji Noorazman semenjak mula2 beliau menjejak kaki ke bumi Malaysia setelah di tahan oleh tentera Israel..dan apa yang menarik selepas this forum, Tuan Haji Noorazman wat announcement bahawasanya, insyaAllah, pada 23 April 2011, HALUAN PALESTIN akan buat seminar di UIA, di mana penalist jemputannya adalah:

  • bekas tentera Israel
  • Bekas Kolonel Tentera Israel
Hebat bukan? InsyaAllah, biizinillah, myrah akan sertai seminar ini dan share pada sahabat2 sekalian..NANTIKAN..!!!!

~biizinillah...dengan izin Allah~

0 comments: