Wednesday, February 23, 2011

~if it's da best way~

23 FEBRUARY 2011
22:01, MAHALLAH AMEENAH, IIUM

if it's da best way,
i need to go far, far, far away from u,
to make u calm n free....
to make u comfort with life
to make u think and change...

if it's da best way,
u'll know some day 'bout this...
y i did like this....
y i did like that...

kalau itu yang terbaik,
Allah akan mengerti tiap apa yang terlintas di hati,
di nilai dan di hitung sejauh mana ketinggian budi
sejauh mana keikhlasan hati...

diam ku tak bererti membenci,
diamku tak bererti mengasingkan diri,
diamku tak bererti membawa diri,
diamku tak bererti menjauhi...

diamku.......
ingin kau mengerti erti memberi
ingin kau belajar erti hidup ini
ingin kau tahu betapa aku menerima engkau sebagai sohabati

tapi......
mengapa......
mengapa....

mengapa engkau perlu begitu...
mementingkan diri sendiri...
tidak ikhlas kah engkau di hati?
menerima aku yang penuh dengan khilaf duniawi...
yang juga tercalit dengan debu2 dosa...
yang amal tak sehebat mana,
yang study entah ke mana
yang tak punya rupa

engkau dan aku manusia biasa,
yang dikurniakan akal dan juga nyawa
aku tak pinta emas sehasta
aku tak pinta jelitanya rupa
apa yang aku pinta,
bukak kan lah hati mu
untuk menerima satu berubahan
bersihkan lah hati dari bisikkan syaitan....

if it's da best way,
one day u'll knw y
but i need u to think today,

*kalau ada kesalahan grammer sila tunjukkan..huhuhu..sebb aku hanya insan yang tak reti sangat omputih ne...=)

0 comments: