Monday, August 30, 2010

~KAU YANG BERGELAR SAHABAT~

Jikalau gembira itu boleh di ukur menggunakan device, mungkin bacaan tahap gembira aku yang paling tinggi...kalau device tue macam thermometer, may b mercury nya dah cecah 100 scale..kalau device tue macam weighing scale, may b jarumnya dah rotate beberapa kali..menunjukkan betapa bahagia nya saat ini..

saat di mana ku temui sahabat2 yang sentiasa di sisi...yang sentiasa memelihara iman dan islamnya..alhamdulillah...rasa nikmatnya Islam masih ada..

tinggal beberapa hari lagi aku dan sahabat2 akan kembali ke kampung untuk beraya..tapi nk menggambarkan betapa besarnya gembira itu, sahur ku tidak lagi keseorangan..sejak tukar ke bilik ini(bilik baru) sahur dan iftar ku sentiasa berjemaah..tak ketinggalan solatku..sentiasa bersama..jika pagi2 ada saja ruangan berdiskusi..melontarkan idea masing2..banyak tajuk yang dibincangkan..contohnya pgi tadi adanya sesi parlimen kelantan mengeluarkan hujahnya...pelbagai isu yang di bincangkan...

itulah yang pernah di sandarkan kata-kata, jikalau bersahabat dengan membuat minyak wangi..sedikit sebanyak tercalit jua wanginya..kalau bersahabat dengan tukang besi, sedikit sebanyak terkena jua hitamnya...benar apa yang di katakan..

cuma...kekalkanlah kami di atas landasan yang benar..landasan yang di redhai oleh MU..ya Tuhan, tetapkan hati2 kami dalam bersahabat..jauhkan kami dari sengketa...

4 SAHABAT MECHATRONICS
.:umie, yani, aton, che mah:.

0 comments: