Tuesday, June 8, 2010

~Plan masa depan aku~

Kiranya ini bukan laa post yg ilmiah...cuma nk share..sebelom ne ramai yang tanya apa plan masa depan. Dan mereka ada plan masing2. Jadi, aku xketinggalan lah. Plan ne pon dah lama, im still stick to these plans.

1) Habis belajar, insyaAllah nak kerja.

2) Dah kerja, nak beli kereta Toyota Harrier, kereta idaman tue.

3)Pastu nak bawak mak n ayah p Mekah, wat umrah. Sebb mak n ayah dah nak nek haji hujung taun ne.

4) Nak renovate umah. Nak bagi mak n ayah hidup selesa. Nak pebesaq umah. Anak2 nakan dah semakin ramai. N rumah aku menjadi tumpuan sepupu sepapat untuk bertenggek. Bahagian tepi dah xleh sambung, insyaAllah nak bagi jadi 3 tingkat. Tue kita kena tanya bang mie dulu. Bagi dia yang lukis plan, bang lie kira budget. Hehehehe...

5) Jaga kebajikan anak2 nakan, family. Abang2, adik, anak2 nakan maw susah, kita tolong. Bagi lepas depa dulu. Sebab depa jaga masa aku susah. Balas balik jasa depa.

6) Kalau dah semua clear, everything is run smoothly, insyaAllah..baru pikiaq nk kawen..hehe..gatainya..calon pon tadak..

7) Pastu nk p honeymoon kat Pulai Kapalai kat Sabah...

TAPI...!!!!!


Kita hanya merancang, tetapi ada lagi rancangan yang paling baik untuk aku. Iaitu qadar dari Allah swt. Aku hanya mampu berdoa agar apa yang di hajatkan menjadi kenyataan. Berdoa agar panjang umor, murah rezeki, sihat tubuh badan. InsyaAllah..

0 comments: